09 آبان 1393

سيستم مديريت كيفيتISO 9001:2008

 

در نوامبر 2008 سازمان جهاني استاندارد اقدام به معرفي مجموعه بازنگري شده استانداردهاي مديريت كيفيت بر مبناي مدل فرايندي نمود. در اين مدل جديد تاكيد بر رضايت مشتري وبهبود مستمر است.این استاندارد مجموعه اي از مقررات است كه در سطح بين المللي معتبر شناخته مي شود. وشركت ها از آن به منظور بهبود كيفيت محصول يا خدمات خود در درون سازمان استفاده مي كنند.

اهداف و مزایای استاندارد مدیریت کیفیت(ISO 9001:2008):

-این سیستم با تمرکز بر فرآیند های کلیدی موجب شناسایی نقاط ضعف سازمان شده و با تکنیک های موجود قادر به ریشه یابی آنها خواهد بود.

-سیستم خود ارتقا بوده و به مرور زمان اثر بخشی خود را نشان داده و روند بهبود در فرآیندهای کاری سازمان را نمایان خواهد نمود.

-سازمان های دارای این سیستم مدیریتی خود ارزیاب بوده و در بازه های زمانی معینی پرسنل، سازمان خود را مورد ارزیابی قرار داده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می نمایدو براساس روش های علمی موجود قادر به حل آنها خواهد بود.

-مشتری مداری این سیستم از یکی از بزرگترین مزایای آن می باشد که قادر خواهد بود تا هر نوع سلیقه ای را در مشتریان شناسایی و با تمرکز بر آنها رضایت مشتریان را تاحد وسیعی پوشش می دهد.

استاندارد ISO 9001 استاندارد سیستم مدیریت کیفیت-الزامات، در کارگروه پیش نویس در حال بازنگری می باشد،این استاندارد مانند تمام استانداردهای دیگر هر 5 سال یکبار  مورد بازنگری قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که آیا همچنان ابزاری مفید هست یا خیر.

در این مرحله کشورهای عضو منتخب 2 تا 4 ماه وقت دارند روی پیش نویس استاندارد نظراتشان را ارائه نمایند. سپس کارشناسان به پرسش ها و مسائل پاسخ گفته تا پیش نویس آماده انتشار شود.

سازمان ایزو انتظار دارد ورژن جدید استاندارد ایزو 9001 تا پایان سال 2015 منشر شود.

برای دانلود متون استانداردها اینجا کلیک نمائید


 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

عضویت در خبرنامه پیامکی پارس جم

شماره تلفن همراه:

عضويت در خبرنامه
لغو عضويت

لطفا يك شماره صحيح درج نماييد

عضویت در خبرنامه پارس جم

:

خدمات پارس جم